עוברים מהצלחה חיצונית להצלחה פנימית

בעידן התחרותי של – 'למי יש חיים טובים יותר,' רבים מכוונים את מבטם אל ההצלחה החיצונית:

קידום בעבודה, הישגים פיננסיים, וגם הכרה מאחרים. אך פעמים רבות, אנחנו מגלים, שבניגוד להשגת הצלחות פנימיות, אנחנו לא מרגישים את התחושות הנפלאות של שלווה, הגשמה ושביעות רצון.

העיקרון הראשון של ההצלחה הפנימית הוא שאי אפשר למדוד אותה על פי פרמטרים חיצוניים. העיקרון השני הוא שהצלחה פנימית מבוססת על הערכים ועל המשמעות הספציפית שלה עבורנו. כגון: הקמת משפחה, רכישת חברים חדשים, תרומה לקהילה, הגנה על הסביבה, התפתחות רוחנית ועוד. העיקרון השלישי הוא שההצלחה הפנימית אינה זקוקה לאישור מאף אחד אחר.

נסו להיזכר ברגעים שבהם הרגשתם מסופקים ומאושרים בעקבות מעשה שעשיתם? נסו לשאול את עצמכם מדוע הרגשתם כל-כך טוב, על אלו ערכים המעשים האלו ענו, והאם יש דרך לשכפל אותם?

כיוון המחשבה הזה יכול להיות מאתגר…

פגשתי פעם אישה שיום בהיר אחד הבינה שבמקום להיות מנהלת בכירה בבנק היא מעדיפה להיות גננת, והתובנה הזו הלחיצה אותה מאוד – לא רק מבחינה כלכלית אלא גם נפשית, מכיוון שהסתכלה על הרצון החדש, דרך העיניים של חבריה ובני משפחתה.

פעמים רבות הרצון הפנימי, יכול להיות מאתגר ולעורר התנגדויות מצד הסובבים, אבל לדעתי זו הדרך היחידה שמאפשרת לנו לחוות את החיים ברמה עמוקה ומתוך מקום של אותנטיות ואמת.

המעבר מהצלחה חיצונית לפנימית הוא תהליך של שחרור מציפיות חברתיות ומציאת הדרך האישית לאושר ולתחושת סיפוק מהחיים. כאשר אנחנו חיים בהתאם לערכים האמיתיים שלנו ומשיגים מטרות שהגיעו מבפנים, אנו נחווה סיפוק עמוק וממושך, לצד תחושה של שלמות.

איזון בין שאיפות למציאות

בדרך להצלחה הפנימית, חשוב למצוא את האיזון בין השאיפות לבין המציאות. זהו אתגר שדורש מאיתנו להיות גמישים, מודעים לעצמנו, ובעלי יכולת להתאים את הציפיות שלנו לתנאים המשתנים, תוך שמירה על הערכים שלנו. הכרה במגבלות ובגבולות היא לא רק הבנה של מה שאנחנו יכולים או לא יכולים לעשות, אלא גם פתיחת דלת לחיפוש אחר דרכים חדשות ויצירתיות להשיג את מה שאנו רוצים.

לעיתים, הדרך הטובה ביותר להשיג איזון זה היא באמצעות התמודדות עם המכשולים במקום להילחם בהם. כאשר אנו מקבלים את המגבלות כחלק מהמסע, אנו יכולים לחפש דרכים אחרות להתקדם. זו יכולה להיות הזדמנות לגלות בתוכנו מקורות חוזק שלא ידענו על קיומם ולפתח מיומנויות חדשות.

ניסיון, כישלון, והמסע אל ההצלחה האמיתית

אחת התובנות החשובות ביותר של מסע ההצלחה הפנימית היא קבלת הכישלון כחלק בלתי נפרד מההצלחה. כאשר אנו לומדים להתמודד עם כישלון בצורה חיובית ומכוונת מטרה, אנו מפתחים עמידות לצד כוח פנימי חיובי.

המפתח להצלחה נמצא ביכולת להתמיד ולהתמקד במטרות אישיות ומשמעותיות. חשוב לזכור שלא תמיד נוכל להשיג את כל מה שאנו רוצים, אך כל צעד קדימה, כל ניסיון ומאמץ, הם חלק מההצלחה הגדולה יותר. היכולת לראות את הערך של התהליך עצמו, לחגוג את ההתמדה ולקבל את הכישלונות כהזדמנויות, משנה את תפיסת ההצלחה מהיעדים החיצוניים לשלום פנימי ואישי.

והנה כמה עצות מעשיות, שיעזרו לכם להשיג את ההצלחה הפנימית:

  • נסו לחשוף את ה"מדוע" האמיתי שלכם, את התכלית שמניעה אתכם, ונסו לתרגם אותה למעשים (כאשר עובר עליכם יום קשה הזכירו לעצמכם את אותו "מדוע").
  • גלו את התשוקה האמיתית שלכם ותפעלו על פיה. התשוקה היא זו שמקטינה את הפחדים ונותנת את הכוח והרצון להמשיך בעשייה גם ברגעים קשים יותר.
  • כשתדעו בוודאות לאן אתם שואפים להגיע, המודעות שלכם תהיה מכוונת להיות הגרסה הכי טובה של עצמכם.
  • זכרו את היעדים שלכם, אך מדי פעם אפשרו לעצמכם "לחשב מסלול מחדש." גמישות מחשבתית היא חובה בעידן שבו החיים, הצרכים, וסדר העדיפויות משתנים כל הזמן.
  • עשו את כל מה שאתם עושים כמיטב יכולתכם. תוך כדי העשייה, תחשבו שהבוס, הילד שלכם או כל אדם יקר אחר – מביט בכם מהצד ואתם מהווים עבורו השראה.
  • שימרו על ההתלהבות, גם כאשר אתם דופקים על דלת מספר שלושים או על דלת 101. ההתלהבות גם תחזק אתכם וגם תדביק אחרים.
  • פתחו את השריר הרגשי שמסוגל לשמוע דחייה או סירוב ועדיין להמשיך הלאה באותה התלהבות.
  • אם אתם רוצים לשכנע אנשים, אתם חייבים לבנות תקשורת טובה איתם וכדי לעשות זאת אתם תצטרכו באמת להקשיב (איך תתנו פתרון ללקוח אם לא תקשיבו ותבינו את הבעיה שלו?)
  • האמינו בעצמכם וביכולות שלכם, הקיפו את עצמכם באנשים מהסוג הזה והתעלמו מאלו שמפקפקים בכם.
  • לכו עם תחושת הבטן שלכם… האינטואיציה היא כלי חזק מאוד שעומד תמיד לרשותכם.
  • אם אתם רוצים להיות יזמים ולהקים חברה משלכם, נסו להתרועע עם יזמים ועם אנשים שהקימו חברה משלהם.
  • קראו הרבה ספרים והאזינו לפודקאסטים שעוסקים בתחומים שתורמים להצלחת המיזם או העסק שלכם.
  • אל תפסיקו לחשוב איך אתם יכולים להשיג את התוצאות הטובות ביותר… עצם המחשבה תגרום לדברים להשתנות.

ולסיכום, כמה ציטוטים מאלו שהצליחו ובגדול:

"ההבדל בין אנשים מצליחים לאנשים לא מצליחים הוא שאנשים מצליחים עושים את הדברים שאנשים שלא מצליחים לא רוצים לעשות." ג'ון פול ג'ונס דה-ג'וריה.

" ההצלחה היא היכולת לעבור מכישלון אחד למשנהו מבלי לאבד את ההתלהבות." וינסטון צ'רצ'יל.

 

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן