כיצד תמצאו את ה-"למה" שלכם?

טיפים ליצירת מטרה מעוררת השראה, מתוך תשובה אחת פשוטה.

היום יותר מתמיד, במיוחד בעידן הבינה המלאכותית שיודעת היטב את מלאכת השיווק – כל בעל עסק צריך לשאול את עצמו שאלה אחת מרכזית:

למה בחרתי לעשות את מה שאני עושה?

עסקים רבים מתמקדים בשאלת ה-"מה?" – מה הם מוכרים, מהו השירות שהם מספקים, מהי שורת הרווח… אבל אם תסתכלו על עסקים ועל מנהיגים שהצליחו ובגדול, תוכלו להבחין שהייתה להם תשובה נחרצת לשאלת ה"למה."

כפי שמסביר סיימון אוליבר סינק בספרו "להתחיל עם למה", ה-"למה" הוא הרבה יותר מיעד עסקי, הוא מקור ההשראה לכל הפעולות שלנו והוא הבסיס להצלחה ארוכת טווח.

  1. נסחו את הלמה" שלכם באופן אישי ואותנטי

הצעד הראשון בגילוי ה-"למה" שלכם הוא הסתכלות פנימית על עצמכם ועל הערכים שלכם. ה-"למה" לא נבנה מתוכנית עסקית או ממחקר שוק, אלא מתוך חיבור אישי.

שאלו את עצמכם:

– למה העסק שלי קיים?

– מה גרם לי להתחיל את העסק הזה מלכתחילה?

– אלו ערכים אני רוצה לקדם באמצעות הפעילות העסקית שלי?

קחו נייר ועט ורשמו את התשובות שלכם.

כאשר אתם עונים על שלושת השאלות, חשוב שתהיו כנים עם עצמכם ותמנעו מלנסות לנסח משהו שלדעתכם יישמע טוב אצל אחרים. ה-"למה" שלכם צריך להיות מבוסס על הערכים שלכם ולהיות התשובה לכל מה שאתם מאמינים בו בלב שלם.

  1. עוד שאלות שיעזרו לכם לגלות את ה-"למה" שלכם

יש עוד כמה שאלות מעוררות מחשבה שחשוב שתשאלו את עצמכם ואולי אפילו את הצוות שלכם:

– למה קמתם מהמיטה הבוקר כדי לעבוד בעסק הזה?

– מה יקרה אם העסק שלכם ייסגר מחר? האם מישהו ירגיש בכך?

– איזו בעיה אתם פותרים עבור הלקוחות שלכם?

– איך העסק שלכם משפיע על הלקוחות ועל העובדים שלכם?

השאלות האלו יעזרו לכם לראות ולהבין טוב יותר את המטרות שלכם ואת ההשפעה האמיתית של העסק שלכם על אחרים. נסו לחשוב על התשובות מלמעלה למטה – ברמת הארגון כולו, וברמה האישית שלכם כמנהיגים.

  1. תבנית ליצירת הצהרת ה-"למה"

כדי לעזור לכם לנסח את ה-"למה" שלכם בצורה ברורה ומדויקת, השתמשו בתבנית הבאה, שמבוססת על הפורמט שהציע סיימון אוליבר סינק:

*התרומה שלנו: מהו הערך או התרומה שאתם מביאים לחייהם של אחרים באמצעות העסק שלכם?

כך ש: מהי ההשפעה של אותה תרומה על לקוחותיכם או על העולם?

לדוגמה, ה"למה" של סיימון סינק הוא: "לעודד אנשים לעשות את הדברים שמעוררים בהם השראה כך שנוכל יחד לשנות את העולם שלנו."

תרומתו היא לעודד אנשים, וההשפעה היא שינוי העולם לטובה.

  1. הפכו את ה"למה" שלכם למדיד

כמו כל יעד עסקי, גם ה-"למה" שלכם צריך להיות מדיד. כדי לוודא שאתם נשארים נאמנים ל-"למה" שלכם, עליכם להגדיר מדדים שיבחנו את ההתקדמות שלכם בהגשמתו.

קבעו מטרות תקופתיות ובדקו אותן באופן שוטף, לצד הבדיקות הרגילות שאתם עושים למדדים פיננסיים או מדדים אחרים בעסק.

למשל, אם ה-"למה" שלכם הוא "לשפר את איכות החיים של לקוחותינו באמצעות מוצרים בריאים וידידותיים לסביבה."

אתם יכולים למדוד את ההשפעה דרך: משובי לקוחות, סקרי שביעות רצון, או ניתוח ההשפעה האקולוגית של המוצרים שאתם מוכרים.

  1. העסיקו עובדים שמתחברים ל-"למה" שלכם

הצלחה אמיתית מגיעה כאשר כל הצוות שלכם פועל מתוך אותו ה-"למה". כאשר אתם מגייסים עובדים חדשים, התמקדו בערכים ובאמונות שלהם בדיוק כפי שאתם מתמקדים בכישוריהם המקצועיים. שאלו את המועמדים איך הם באופן אישי רואים את המטרה של העסק שלכם והאם הם מתחברים אליה.

בנוסף, כשאתם מכניסים עובדים חדשים לעסק, הקפידו לשתף אותם ב-"למה" שלכם בצורה ברורה וחדה, כך שגם הם יוכלו לפעול מתוך תחושת מטרה משותפת.

  1. שתפו את ה-"למה" שלכם עם הלקוחות והספקים

כדי שה-"למה" שלכם יהיה אפקטיבי ביותר, הוא צריך להיות ברור לא רק לכם ולעובדים שלכם, אלא גם ללקוחות שלכם. הלקוחות שלכם לא קונים רק מוצרים ושירותים – הם קונים את הערכים והמטרות שאתם מייצגים. הקפידו להעביר את המסר של ה-"למה" שלכם בכל אינטראקציה עם הלקוחות – מהשיווק ועד השירות.

בנוסף, תקשרו את ה"למה" שלכם לספקים ולשותפים עסקיים. ה-"למה" יכול לשמש גם ככלי לשיתופי פעולה עמוקים ויעילים עם כל מי שנמצא במעגל העסקי שלכם.

  1. חיו את ה-"למה" שלכם בכל יום

ה-"למה" שלכם הוא לא רק הצהרה. הוא צריך להיות מורגש בכל תחום בעסק שלכם – החל מההחלטות העסקיות הגדולות ועד לדרך שבה אתם מתנהלים ביום-יום. המוצרים, השירותים והפעולות שלכם צריכים לשקף את ה-"למה" הזה ולהוות הוכחה לערכים שבהם אתם מאמינים.

לדוגמה, אם ה-"למה" שלכם הוא לקדם קיימות, ודאו שכל חלק בעסק שלכם – מהחומרים שבהם אתם משתמשים ועד לשיטות העבודה – תומכים בערך הזה.

  1. התאימו את ה"למה" שלכם לשינויים לאורך הדרך

ה-"למה" שלכם לא חייב להישאר קבוע לנצח. כפי שהעסק שלכם מתפתח, כך גם ה-"למה" שלכם יכול להתפתח ולהתעדכן. היו פתוחים לשינויים וללמידה לאורך הדרך, וודאו שה-"למה" שלכם ממשיך להיות רלוונטי ולהוביל אתכם להצלחה, גם כשהשוק משתנה או כשהעסק מתרחב.

ה-"למה" שלכם הוא הלב של העסק שלכם. הוא זה שמניע אתכם, את הצוות שלכם ואת הלקוחות שלכם לפעולה. מציאת ה-"למה" האותנטי שלכם תעזור לכם ליצור עסק שמבוסס על ערכים אמיתיים, ותהפוך את הפעילות העסקית שלכם למשמעותית יותר ומעוררת השראה.

התחילו עוד היום בגילוי ה-"למה" שלכם, וראו איך הוא יכול להוביל אתכם להצלחה ולשינוי אמיתי בעסק ובחיים האישיים שלכם.

 

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן