10 דרכים להחזרת או שיפור האמונה בעצמינו

בעולם תחרותי ומאתגר, כשאנחנו מוקפים באנשים שגורמים לנו לפקפק, אמונה עצמית חיונית להצלחה בחיים.

אני מאמינה שהאמונה היא הכוח הסודי שלנו להתמודדות עם אתגרי החיים – לא מדובר באגו, ביהירות או בנאיביות אלא בהכרה ובאמון ביכולות ובערך האישי שלנו.

מחשבות חיוביות הנובעות מאמונה עצמית, יוצרות אנרגיה חדשה אשר בתורה מובילה לפתרונות שכאילו צצים משום מקום.

והנה מספר הצעות – מניסיוני האישי – שיעזרו לכם לפתח ולטפח את האמונה האישית:

  1. תרגול מדיטציה

במשך שנים אני מתרגלת מדיטציה על בסיס יום יומי. יש המון דרכים לתרגל מדיטציה, הדרך שלי היא פשוטה מאוד – אני נכנסת לחדר שקט, מתיישבת על הכיסא, עוצמת עיניים ומקשיבה לנשימותיי. ההקשבה לנשימות מרגיעה את המחשבות (ולפעמים אפילו מעלימה אותן), כך שבסיום המדיטציה תרגישו רגועים וצלולים יותר וקרוב לוודאי שגם תוכלו לראות את המטרות והרצונות שלכם בבהירות גדולה.

אפילו תרגול של 5 דקות ביום, יכול לחולל הבדל גדול.

  1. דיבור עצמי חיובי

לשפה שבה אנו משתמשים, כאשר אנחנו מדברים עם עצמנו (וכולנו עושים זאת) יש השפעה משמעותית על האמונה העצמית. נסו להיות מודעים לדרך שבה אתם מדברים עם עצמכם… אם יוצא לכם למשל להגיד "איזה טיפש הייתי" נסו להחליף את האמירה הזו ב:"עשיתי כמיטב יכולתי." את המשפט "אני לא יכולה לעשות את זה", נסי להחליף ב:"אני אעשה כמיטב יכולתי."

עם הזמן תראו כיצד הדיבור הפנימי החיובי הופך להרגל שמשפיע על הרגשות ומשם, עם הזמן, על ההתנהגות שלכם.

  1. אמצו את הלמידה

נתקלתם באתגר אישי בעבודה, בזוגיות או בהורות נסו להסתכל עליו כעל הזדמנות ללמוד, במקום כעל מכשול בלתי עביר. היום כשיש כל כך הרבה ספרי עזרה עצמית, מאמרים ומדריכים – כל אתגר יכול להיות פוטנציאל להשתפרות. חיפוש אחר דרכים להבין ולשפר את עצמכם, גם יעזור לכם להרגיש כאוחזים במשוכות וגם על הדרך תלמדו עוד משהו בנוגע לעצמכם.

  1. הגדירו יעדים ברי השגה

אתם לא יכולים להתחיל לרוץ מרתון, אם לא הרגלתם את הגוף למעמסה באמצעות ריצות קצרות. כך הדבר בכל יעד שאתם רוצים להשיג. הציבו לעצמכם יעדים קטנים וברי השגה (ריצה של 7 ק"מ למשל). ברגע שתשיגו את היעד, תהיה לכם הוכחה ממשית ליכולת החדשה שרכשתם, וכך לאט לאט האמונה שלכם בעצמכם תגבר – מה שנקרא "לקטוף את הפירות הנמוכים" שמאפשרים לכם לכוון ליעדים גדולים יותר (הפירות הגבוהים).

  1. חגגו את ההצלחות שלכם

אנחנו אלופים בהלקאה עצמית או בהקטנה של ההישגים שלנו, ובדרך כלל אנחנו שוכחים לחגוג את הניצחות הקטנים (ותמיד יש כאלו). נסו להקדיש זמן לחגוג את ההצלחות שלכם – בכל דרך שתעשה לכם טוב. אם יש לכם חברים או בני משפחה שיפרגנו לכם על ההישג, אתם יותר ממוזמנים לחגוג את ההצלחה יחד איתם. הכרה בהישגים תחזק את האמונה העצמית שלכם ותיתן לכם מוטיבציה להמשיך במאמצים שלכם להשגת המטרה הגדולה.

  1. הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים

אנשים נוטים להפיל את הפחדים שלהם על אחרים. אם למשל הם מפחדים להתפטר מעבודה שהם ממש אומללים בה, כשאתם תספרו להם שאתם עוזבים את העבודה כדי להקים עסק חדש, הם ככל הנראה יגידו לכם שאתם מבצעים התאבדות כלכלית, אף על פי שהפחד הכלכלי שייך להם ולא לכם. ולפעמים יש אנשים פסימיים שתמיד חושבים שהגרוע מכול עומד לקרות והם חייבים לחלוק את האמונה שלהם עם כל מי שנמצא לידם… אז אם אתם יכולים, השתדלו להקיף את עצמכם באנשים שמאמינים בכם (ובעולם) ומעודדים את הצמיחה שלכם. נסו להימנע מלספר את התוכניות שלכם לאלו שרואים שחורות או לאלו שבלי להתכוון לכך, מפילים עליכם את הפחדים האישיים שלהם.

  1. תרגלו חמלה עצמית

למה קשה לנו כל כך להיות נחמדים לעצמינו? בדיוק כפי שאנחנו סולחים לאחרים, משום שאנחנו מבינים שטעויות הן חלק מלהיות אנושיים, כך אנחנו צריכים לסלוח לעצמינו (כן, גם כאשר אנחנו מתפרצים על אחד מהיקרים לנו, כי היה לנו יום גרוע בעבודה). נסו לתרגל חמלה עצמית במקום ביקורת עצמית. אולי בהתחלה זה ירגיש לכם מלאכותי, אבל עם הזמן הגישה הזו תעזור לכם לגבש ראייה מאוזנת של היכולות שלכם.

  1. פתחו את הכישורים שלך

נניח שיש לכם רעיון נהדר לסטארט-אפ אבל אתם ממש גרועים בגיוס משקיעים – למה שלא תלמדו את אומנות השכנוע? השקיעו ברעיון החדש שלכם על ידי פיתוח הכישורים המקצועיים. בין אם זה באמצעות חינוך פורמלי, סדנאות או למידה  אוטו-דידקטית (היום יש קורסים דיגיטליים מעולים במחירים מצחיקים, בכל תחום שרק תרצו). שיפור היכולות שלכם יכול להגביר משמעותית את הביטחון שלכם בעסק החדש.

  1. רווחה גופנית

לפעילות גופנית ולתזונה נכונה יש השפעה גדולה על הבריאות שלכם. ולהרגשה בריאותית טובה יש השפעה חיובית על האמונה העצמית. פעילות גופנית משחררת אנדורפינים, המשפרים את מצב הרוח ואת רמות האנרגיה. תזונה נכונה, במיוחד כזו שמשפיעה לחיוב על המוח (לחצו על הלינק לקריאת הכתבה), תגרום לכם להרגיש ערניים ומפוקסים יותר – כך שהשילוב בין תזונה לפעילות גופנית יעזור לכם להרגיש ממש טוב עם עצמכם.

  1. דמיינו הצלחה

דמיון הוא כלי רב עוצמה. הקדישו זמן לדמיין את עצמכם משיגים את המטרות שלכם. רצי מרתון, שחקני כדורגל וספורטאים רבים שמשתתפים בתחרויות מקצועיות, מתרגלים דמיון מודרך כחלק משגרת האימונים שלהם. יום לפני האירוע המכריע, הם מדמיינים את עצמם מבקיעים שער, מגיעים לקו הסיום בריצת משוכות וכדומה. מחקרים מוכיחים שהדמיון המודרך גם מרגיע פחדים וחששות וגם משפר את התוצאות. אם קשה לכם לעצום את העיניים ולדמיין את סיטואציית ההצלחה שלכם, אתם מוזמנים לרשום על דף נייר כיצד יראה היום הכי מוצלח שלכם…

  1. חשבו על הצלחות קודמות

ברגעים של ספקות, נסו להיזכר באתגרים שכבר הצלחתם להתגבר עליכם. הרהור בהצלחות העבר שלכם יזכיר לכם את היכולות ואת הכוחות המיוחדים שלכם. מה ה'משהו' הזה שעבד עבורכם בעבר? הרי אין סיבה שהוא לא יעבוד גם באתגר הנוכחי.

אם תתרכזו בלהאמין בעצמכם, מהר מאוד תראו כיצד האמונה הזו תתרום להצלחה שלכם, בכל תחום בחיים.

 

 

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן