הדרך הסלולה להצלחה – צעדים קטנים.

פריצות הדרך, בכל תחום, הם תוצאה של הרגלים קטנים, שביחד יוצרים את הפוטנציאל הגדול לשינוי.

"אנחנו מה שאנחנו מורגלים לעשות." אריסטו אמר.

את המשפט הזה אפשר לפרש גם לחיוב וגם לשלילה.

לכולנו יש הרגלים שליליים: לדלג על ארוחת בוקר, לבלות יותר מדי זמן ברשתות חברתיות, לדחות משימות שאנחנו לא אוהבים ואולי גם לוותר על הרגלים חדשים 😉

ולכולנו יש גם הרגלים חיוביים: לצאת להליכה כמה פעמים בשבוע, לאכול שלוש ארוחות מזינות בשעות קבועות, להתעורר מוקדם בבוקר… אני מאמינה

שגם חשיבה פסימית וגם חשיבה אופטימית הן סוג של הרגל.

המשותף בין ההרגלים השליליים וההרגלים החיוביים הוא שקשה מאוד "לאמץ" אותם ועוד יותר קשה לוותר עליהם. כי הרגלים כשמם כן הם – דברים שהמוח "רגיל" לעשות על אוטומט, ממש כמו הנסיעה לעבודה שלפעמים אנחנו לא זוכרים כיצד הגענו לשם.

עם השנים, כיזמית ובעלת עסק, הבנתי דבר אחד – הדבקות בהרגלים החיוביים, היא עמוד השדרה של כל הצלחותיי, ואני לא מתכוונת רק להרגלים עסקיים אלא גם להרגלי תזונה, למידה ואפילו מחשבה. משפחתי וחבריי תמיד מתלוננים שאצלי אין מקום לספונטניות, אבל מבחינתי הבחירה בהרגלים החיוביים וההתמדה בהם – יוצרות את אורח החיים שאני רוצה, גם אם זה אומר שאני מתכננת כמעט כל דקה מהיום שלי.

לקום מוקדם בבוקר עם הרגל חדש בלב

היום שלי מתחיל בחמש בבוקר. את השעה הראשונה אני מקדישה אך ורק לעצמי; מכינה את משקה הבוקר ומתרגלת מדיטציה. בשש בבוקר אני כבר בחדר כושר. הקימה בשעה כל כך מוקדמת מחייבת אותי להיכנס למיטה מוקדם יותר, כדי שאוכל ליהנות מזמן קריאה מרגיע לפני השינה וגם ממספיק שעות שינה.

ההרגלים הקטנים/גדולים כמו ההתעוררות המוקדמת והקדשת זמן לעצמי, קריאה לפני השינה, ואימונים קבועים, הם הבסיס להצלחה האישית והמקצועית שלי.

צריך סיבה טובה כדי לשנות הרגל ישן או לאמץ הרגל חדש

כולנו יודעים עד כמה קשה לשנות הרגלים ישנים – הסיבה העיקרית לקושי היא שאנחנו מנסים לשנות רק את ההרגל ולא את האמונות שעומדות מאחוריו. כדי להצליח במשימה, לפני שאתם מחליטים לאמץ הרגל חדש, עליכם להחליט איזה סוג של אדם אתם רוצים להיות בזכות ההרגל (בריאים, משכילים, רגועים…) ולהוכיח לעצמכם שאתם בדרך לשם, דרך הניצחונות הקטנים וביניהם ההרגל החדש שסיגלתם לעצמכם.

כדי להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמכם – שזה בעצם מה שכולנו מייחלים אליו – עליכם לבחון היטב את הדברים שתרצו לשנות בעצמכם או באורח החיים שלכם, ובהתאם למסקנות לאמץ את ההרגל החדש. אם למשל, הגעתם למסקנה, שכדי קדם את העסק שלכם, אתם חייבים ללמוד נושא חדש, נסו לאמץ לכם הרגל של למידת הנושא לכל הפחות יום אחד בשבוע במשך כמה שעות שתוכלו להקדיש לכך.

כשהחלטתי לקום מהמיטה כל בוקר בחמש בבוקר, עשיתי זאת גם מתוך הרצון להפיק כמה שיותר מכל יום וגם כדי שיהיה לי יותר זמן לעצמי – להכין את המשקה שאני אוהבת, לעשות מדיטציה, ללכת לחדר כושר. ההחלטה להקדיש זמן לעצמי עזרה לי מאוד להתמיד בהרגל החדש. אבל כמו בכל דבר חדש, גם לי היה קשה מאוד בהתחלה, והייתי צריכה להתמיד ולא לוותר לעצמי עד שהשינוי הפך להרגל.

היום לאחר כמעט שלושים שנה שאני מתמידה בכך, אני יכולה להגיד לכם שההרגל השתלם לי ובגדול. אני מרגישה שאני הרבה יותר פרודוקטיבית, בלי לפגוע בזמן האיכות שלי ובזמן הלמידה שרציתי להקדיש לעצמי. גם הרגלי התזונה שאימצתי מוכיחים את עצמם לאורך השנים – אני מרגישה ערנית וחיונית. גם בימים עמוסים מאוד אני מצליחה להתרכז בעבודה שלי ולהמשיך להיות יצירתית.

ההצלחה אינה תוצאה של שינויים דרמטיים שעושים פעם בחיים, אלא של הרגלים יומיומיים קטנים

איכות החיים שלנו, תלויה באותם הרגלים יומיומיים קטנים. אבל לצד היציבות והשיפור שההרגלים מעניקים לנו, אנחנו חייבים לזכור שהחיים משתנים כל הזמן, ולפעמים נצטרך לאמץ הרגלים חדשים או לשנות הרגלים שכבר 'קטנים' עלינו – בכל זאת אנחנו גדלים ומתפתחים כל הזמן. לפעמים מדובר בעבודה חדשה שגוזלת מאיתנו יותר זמן, ולפעמים במצב בריאותי כזה או אחר שמאלץ אותנו לשנות את הפעילות הספורטיבית שלנו.

כנראה שבמהלך השנים נצטרך להתאמץ שוב להקנות לעצמנו הרגל חדש, אבל אם תזכרו שההרגל החדש או המעודכן ייקח אתכם עוד צעד קדימה לעבר המטרה- להיות הגרסה הכי טובה של עצמכם – השינוי יהיה קל יותר. כפי שאמר ד"ר יחיאל הררי: "הרגלים מעניקים לנו יציבות ועוזרים לנו לנהל את החיים. אולם כדי להתפתח, להכניס אור חדש, לראות דברים מזווית חדשה, אנחנו חייבם להתרגל לשבור הרגלים מעט בכל פעם".

גם טולסטוי הגדול האמין בכוחם של ההרגלים קטנים: "הכוח הגדול ביותר של שינוי אינו במעשים גדולים אלא בחזרה עקבית על מעשים קטנים"… גם אם מדי פעם תצטרכו לעשות עדכון גרסה של אותם מעשים.

ואם תחשבו על זה –

התוצאות שלנו בכל תחום בחיים, הן בעצם מדד להרגלים שלנו:

השווי הפיננסי משקף את ההרגלים הפיננסים שלנו.

הבריאות ומשקל גופינו משקפים את הרגלי התזונה שלנו.

הידע שלנו משקף את הרגלי הלמידה.

הבלגן בביתנו מעיד על הרגלי הסדר והניקיון שלנו…

וכן הלאה.

פריצות הדרך, בכל תחום בחיינו, הם תוצאה של הרגלים קטנים, שביחד יוצרים את הפוטנציאל לשינוי גדול.

רוצים לדעת איך מאמצים הרגלים חדשים הלכה למעשה – לחצו על הלינק לכתבת ההמשך

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן