חוק המחזוריות שלנו – להשיג את המטרות בקצב הנכון.

בעולם שבו הכול קורה במהירות, גם אנחנו הופכים לחסרי סבלנות ומנסים להאיץ תהליכים שונים.

כשאפשר לקבל אישור הלוואה מהבנק תוך כמה דקות או משלוח עד הבית, התרגלנו לחשוב במונחים של תוצאות מידיות. בנוסף, רבים מאיתנו חונכו למחשבה שרק מאמץ ודחיפה קדימה מובילים להשגת המטרה במהירות רבה יותר.

מרוץ החיים הסואן והתחרותי, שכחנו שיש חוק טבעי חזק מאוד ובלתי מנוצח – חוק המחזוריות. כפי שלא ניתן להאיץ את חודשי ההיריון, את חילופי העונות או את מחזורי היום והלילה, כך גם ההתפתחות האישית והמקצועית שלנו דורשת זמן, סבלנות והבשלה טבעית.

גם אנחנו כחלק מעולם הטבע, צריכים לזכור שלכל דבר יש זמן משלו, מקום משלו וקצב משלו.

במהלך השנים למדתי שלפעמים הניסיון להאיץ תהליכים, רק גרם לי להשקיע יותר מדי אנרגיה ולהתיש את עצמי. האמנתי שאם אפעל בכל כוחי ואתן את כל מה שיש לי, אצליח לקדם את הדברים במהירות. לרוב זה עבד, אבל המחיר היה גבוה – לפעמים מחיר פיזי ולפעמים מחיר נפשי.

כך היה עם הסטארט-אפ שלי – Home Plan. השקענו את כל המשאבים והמאמצים לפיתוח מוצר מתקדם מאוד (באותה תקופה,) אבל, קרוב לוודאי – מרוב מהירות – הקדמנו את זמננו. ואז הגיעה מגפת הקורונה ונאלצנו לעצור את הפרויקט.

היום, אני מבינה ש-Home Plan הקדים את זמנו. כך שלא משנה כמה דחפנו קדימה – התזמון היה גורם מכריע שהביא לכישלון. מהמיזם הזה למדתי את השיעור שלי – יש מצבים שצריך להרפות, להמתין ולתת לדברים להתרחש בקצב שלהם.

רעיון נוסף שהתבשל במשך שנים היה הפקת ספר מקצועי שיעסוק בתכנון משרדים וסביבות עבודה. אספתי חומרים, ערכתי מחקר שוק, ראיינתי מומחים… חשבתי שאני מוכנה להתקדם, אך גם כאן, הרעיון לא היה מספיק בשל. רק לאחר שהתנאים והאנרגיה הסתכרנו יחד, הרעיון הראשוני הוביל אותי להחלטה להפיק כנסים בינלאומיים בתחום תכנון משרדים וסביבות עבודה.

אז גם אם עשינו את כל מה שיכולנו ולא הצלחנו, חשוב לזכור שהתובנות שהשגנו בדרך לא היו לחינם. החיים הם מסע, וכל חוויה היא חלק מתהליך של התפתחות והכנה לקראת הדבר הבא.

כשנלמד לשחרר ולהבין שכל דבר מגיע בזמן המדויק לו, נוכל לראות כיצד לא רק שההזדמנויות חוזרות, הן אפילו טובות יותר. הרי הנפילות של התינוק שלומד ללכת אינן כישלון, הן חלק בלתי נפרד מתהליך הלמידה.

אני מאמינה שהכול קורה לטובה, ושכל שלב של למידה מוביל לשלב הבא. אני מאמינה שאם כולנו נלמד לחיות עם הידיעה שהכול מדויק, נוכל לשחרר את המתח ולהתמלא בשלווה פנימית. החיים מתפתחים בקצב שלהם ולנו נותר להיות בתנועה, להיות נחושים אבל גם סבלניים.

ספר קהלת  ג', מדבר על המחזוריות של החיים ועל כך שלכל דבר יש זמן ומקום משלו ולא ניתן לזרז תהליכים לפני הזמן הנכון להם. לַכֹּל זְמָן, וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם".

במסכת אבות ה' ישנם עקרונות חכמים על התפתחות אישית וסבלנות ההמשכיות בעשייה. "לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמֹר, וְלֹא אַתָּה בֶּן חוֹרִין לְהִבָּטֵל מִמֶּנָּה."

החלטתי לכתוב ולפרסם את הכתבה על המחזוריות דווקא בחג סוכות משום שלדעתי מדובר בחיבור טבעי ועמוק. חג סוכות, הנחגג בסתיו בזמן האסיף, מסמל את מחזוריות הטבע ואת הצורך להמתין עד שהפירות יבשילו.

כמו בחוק המחזוריות, שבו לכל דבר יש את הזמן שלו, כך גם בעבודת האדמה ובחיים – בכל תהליך יש זמן הבשלה. הישיבה בסוכה, מבנה ארעי, מזכירה לנו שהחיים הם זמניים ושהכול נמצא בתנועה מתמדת. דווקא מתוך ההבנה הזו, אנו יכולים לשחרר את הצורך בשליטה מוחלטת ולהתחבר לשמחה הטבעית שמתלווה להכרה בכך שהכול קורה בזמן הכי נכון. כמו הפירות הנאספים לאחר עונה שלמה, גם השמחות בחיינו מגיעות בזמן הנכון, כשאנו סבלניים ומאפשרים לתהליך להתרחש.

העצות שלי להתמודדות עם ההמתנה להבשלה:

  1. מצאו זמן לעצור ולהרהר בתהליך. כשאתם מוצאים את עצמכם לחוצים וממהרים להגיע ליעד, עצרו לרגע ושאלו את עצמכם אם באמת הגיע הזמן נכון. הזכירו לעצמכם שפעמים רבות ההמתנה מובילה להבשלה עמוקה יותר ולתוצאות טובות יותר.
  2. פעלו בנחישות, אך שחררו את הצורך בשליטה – כישרון, רעיון או עסק צריך לפתח בנחישות, אבל גם מתוך הבנה שלא הכול בידיים שלכם. נסו לשחרר את הצורך לשלוט בכל פרט ותנו לדברים לזרום באופן טבעי.
  3. למדו מכל חוויה – גם אם הדברים לא הסתדרו כפי שציפיתם, ראו בכך הזדמנות ללמוד ולהתפתח. כל ניסיון, גם אם הוא נתפס ככישלון, הוא חלק מתהליך הלמידה שלכם.
  4. קבלו את המחזוריות של החיים – החיים מלאים במחזורים של עליות וירידות, של התחלה וסיום. קבלו את הירידות כפי שאתם מקבלים את העליות והבינו שהם חלק בלתי נפרד מהצמיחה שלכם.
  5. התמקדו בתהליך ולא בתוצאה – במקום להיות מרוכזים בהגעה ליעד, התמקדו בעשייה היומיומית ובצמיחה האישית שמתרחשת בדרך. ההישגים יגיעו בזמן הנכון, אך הדרך לשם היא חלק בלתי נפרד מההצלחה.

על ידי אימוץ חוק המחזוריות, אפשר לחיות בצורה רגועה ומאוזנת יותר. ההבנה שכל דבר מגיע בזמנו המדויק ושהדרך עצמה היא חלק בלתי נפרד מהיעד, תאפשר לכם לשחרר את המתח וליהנות מהרבה רגעים של עשייה.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן