פיתוח "שריר הנחישות" לצמיחה אישית והצלחה עסקית

תובנות מרכזיות שלמדתי מהספר "כוחה של נחישות" מאת קרול ס' דוק – פרופסורית לפסיכולוגיה באוניברסיטת סטנפורד ומרצה עולמית בתחום המוטיבציה והאישיות. ספרה, מבוסס על מחקרים וניסויים אקדמיים ארוכי שנים.

דפוס החשיבה שלנו מורכב מאוסף אמונות שמושרשות עמוק אצלינו

אמונות אלו משפיעות על ההחלטות, על הבחירות ועל המעשים שלנו. פרופ' קרול ס' דוק, זיהתה שני דפוסי חשיבה עיקריים: "דפוס חשיבה מקובע" (Fixed Mindset) ו-"דפוס חשיבה צומח" (Growth Mindset).

לדבריה, אנשים בעלי דפוס חשיבה מקובע מאמינים שהיכולות שלהם קבועות ומשום כך אי אפשר לשנותן או לשפרן. הם נמנעים מאתגרים מחשש לכישלון ומעדיפים להישאר באזור הנוחות שלהם. הם מתמקדים בהוכחת יכולותיהם ומעדיפים להימנע ממשימות שעלולות לחשוף חולשה שלהם. על פי רוב דפוס זה מוביל ללחץ, פחד מכישלונות והימנעות.

לעומת זאת, אנשים בעלי דפוס חשיבה צומח מאמינים שאפשר לפתח כל יכולת, באמצעות השקעה ומאמץ מתמשך. הם רואים בכישלון חלק מתהליך הלמידה ומשתמשים בו כמנוף לצמיחה אישית ומקצועית. הם רואים באתגרים הזדמנות ללמוד ומפיקים מוטיבציה מהשיפור המתמיד.

בעולם העסקים, דפוס חשיבה מקובע עלול להוביל לכך שנוותר על הזדמנויות משמעותיות מחשש להיכשל. ואילו דפוס חשיבה צומח מאפשר לנו להתמיד ולהתקדם גם כשאנחנו נתקלים בקשיים. אנשים שנחושים להצליח אינם נותנים לכישלונות לעצור מבעדם, אלא משתמשים בהם כדי ללמוד ולהשתפר:

אספתי עבורכם, כמה המלצות לשינוי או שיפור דפוס החשיבה, מניסיון הן עובדות כמו קסם.

נסו לאמץ דפוס חשיבה צומח: התרכזו בלמידה מתמדת ושיפור עצמי. נסו להסתכל על כל אתגר כהזדמנות ואל תחששו לקחת סיכונים מושכלים, ואם נכשלתם… תשאלו את עצמכם "מה אני יכול.ה ללמוד מזה?"

התמקדו בדרך ולא רק בתוצאה המיוחלת: בעסקים, הדרך להצלחה מלאה באתגרים ומכשולים. אנשים בעלי דפוס חשיבה צומח שואבים את תחושת ההישג מהמאמץ עצמו ולא רק מהתוצאה הסופית. הם יודעים שלעבודה קשה יש ערך, וערך הוא דבר שתמיד שווה להתאמץ עבורו. התמקדו בתהליך והשתדלו ליהנות מהנופים שבדרך.

הסתכלו על הכישלון כעל חוויה מלמדת: הכישלון הוא חלק בלתי נפרד מהחיים העסקיים (וגם מהפרטיים). חשוב לשנות גישה בנוגע לכישלון ולראות בו חוויה מלמדת במקום אירוע טראומטי. אנשי עסקים נחושים מנתחים את הסיבות לכישלון ומפיקים ממנו תובנות שיעזרו להם להשתפר ולהצליח בהמשך.

בנו תרבות ארגונית שמקדמת נחישות: כמנהלים או עובדים בכירים, חשוב לבנות תרבות ארגונית שמבוססת על דפוס חשיבה צומח. עודדו את העובדים לקחת סיכונים מחושבים, להתמודד עם אתגרים וללמוד מכישלונות. העניקו לעובדים תחושה של שותפים שווים, ותמכו בהם גם כאשר הם נתקלים בקשיים. תרבות ארגונית כזו תסייע לעסק שלכם לצמוח ולהתפתח.

שמרו על ההתמדה שלכם: נחישות איננה רגעית – היא מחייבת התמדה לאורך זמן. גם כאשר הדרך נראית קשה או בלתי אפשרית, שמרו על המחויבות למטרות שהצבתם. הגדירו לעצמכם יעדים ברורים והמשיכו לעבוד לקראתם. התמדה היא הכוח שמאפשר לעבור מכשולים ולמצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים.

הצלחתם של יזמים, עצמאיים ואנשי עסקים קשורה בקשר הדוק ליכולתם להיות נחושים ולהתמיד בדרך. אימוץ דפוס חשיבה צומח, התמקדות במאמץ, והתמודדות חיובית עם כישלונות הם המפתחות להצלחה ארוכת טווח. בעזרת פיתוח "שריר הנחישות", תוכלו להפוך את האתגרים הגדולים ביותר שלכם להזדמנויות לצמיחה, ולהוביל את העסק שלכם לשיאים חדשים.

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן