מחשבה חיובית יוצרת מציאות חיובית

האם יזמות היא תכונה מולדת או נרכשת? זאת אחת מהשאלות המרתקות והמורכבות ביותר

שמעסיקה חוקרים, אנשי עסקים ואנשי חינוך מזה שנים רבות. אך למרות התיאוריות והמחקרים, עדיין אין תשובה חד משמעית לשאלה והדעות בנושא חלוקות. בעיניי, בתור נוסעת וותיקה בדרך היזמות, התשובה לשאלה הזו אינה קריטית – במיוחד לא לאלו שכבר התחילו במסע היזמות.

לדעתי חשוב יותר לעסוק בשאלה האם חשיבה חיובית היא תכונה מולדת או שאפשר לרכוש אותה?

נכון, יש אנשים שמטבעם הם חיוביים יותר, אך גם אנשים פסימיים או דאגניים יכולים לפתח את שריר החשיבה החיובית, שהוא אחד מהמפתחות הקריטיים ביותר להצלחה בעולם היזמות. אני לא מדברת רק על הניסיון הפרטי שלי, מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק כי חשיבה חיובית גם תורמת לבריאות הנפשית והפיזית, וגם משפיעה באופן ישיר על הביצועים העסקיים.

חשיבה חיובית לעומת פנטזיה

חשיבה חיובית מוגדרת כגישה כללית של אופטימיות וציפייה לדברים טובים. בניגוד לפנטזיות לא ריאליות, החשיבה החיובית כן מכירה בקשיים ובאתגרים, אך רואה בהם הזדמנויות לצמיחה והתפתחות. דרך הסתכלות זו מאפשרת לנו היזמים לשמור על מוטיבציה ולהמשיך להתאמץ ולהשקיע גם כשאנחנו נתקלים בקשיים כגון: מימון המיזם, כשל במוצר, תחרות עזה, בעיות בשיווק, מיתון ואפילו מלחמה.

החשיבה החיובית מאפשרת לנו להתמודד עם הבעיות – גדולות כקטנות – ולמצוא פתרונות יצירתיים. יזם בעל גישה חיובית לא רואה בכל מכשול את סוף הדרך, אלא עוד תחנה בדרך להצלחה.

בוודאי שמתם לב שאנשים נמשכים לאנשים חיוביים. לכן אם תשדרו אופטימיות וביטחון במוצר שלכם (ואי אפשר לזייף את הרגשות האלו.) תצליחו לבנות רשת קשרים עסקיים חזקה ואפקטיבית, אשר תסייע לכם בכל שלבי הפעילות העסקית.

כפי שאמרתי בתחילת הפוסט, מחקרים רבים תומכים בחשיבות החשיבה החיובית עבור ההצלחה עסקית. למשל, מחקר שנערך באוניברסיטת פנסילבניה הראה כי מנהלים אופטימיים נוטים להיות אפקטיביים יותר בהנהגה ובקבלת החלטות. מחקר נוסף, שנערך באוניברסיטת קליפורניה בברקלי, מצא כי סטארט-אפים שנוהלו על ידי יזמים בעלי גישה חיובית לחיים היו בעלי סיכוי גבוה יותר להצליח בגיוס כספים ובהשגת מטרות עסקיות.

ואם אתם קוראים את הפוסט ומרגישים שלאורך הדרך והקשיים איבדתם קצת מהחשיבה החיובית שלכם, הנה מספר טיפים פשוטים ליישום:

תזונה נכונה ופעילות גופנית: מחקרים מראים כי תזונה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה תורמות לשיפור מצב הרוח ולהגברת האנרגיה. חשוב להקפיד על אורח חיים בריא שיתמוך במצב הנפשי.

מדיטציה ותרגול מיינדפולנס: תרגול יומיומי של מדיטציה ומיינדפולנס יכול לסייע בהרגעה ובהפחתת מתחים, ולהוביל לגישה חיובית יותר.

כתיבה יומית של דברים חיוביים: הקדישו כמה דקות בכל יום לכתיבה של דברים טובים שקרו במהלך היום. פעולה זו מעודדת את המוח להתמקד בדברים חיוביים ומסייעת בשמירה על גישה אופטימית.

סביבה תומכת: הקיפו את עצמכם באנשים חיוביים שתומכים ומאמינים בכם. שיחה עם חבר או מנטור (תומך) יכולה לשפר את מצב הרוח ולסייע בהתמודדות עם קשיים.

לימוד מתמיד והתפתחות אישית: השקיעו בלמידה ובהתפתחות אישית. קריאת ספרים, השתתפות בקורסים והקשבה להרצאות מעוררות השראה יכולות לסייע בשמירה על מוטיבציה וחשיבה חיובית.

קביעת מטרות ריאליות: הצבת מטרות ברות השגה מחזקת את התחושות של הישג והצלחה, ומפחיתה את התחושות של כישלון ותסכול, אז לפני שאתם מכוונים גבוה, נסו מדי פעם לקטוף את הפירות הנמוכים יותר.

חשיבה חיובית היא כלי חשוב ובלתי נפרד מההצלחה שלנו כיזמים ויזמיות. היא מאפשרת לנו להתמודד עם האתגרים והקשיים בדרך, לשמור על מוטיבציה ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות. על ידי אימוץ גישה חיובית יותר ושימוש בטיפים שהוצעו, תוכלו לשפר את הביצועים שלכם וגם וליהנות מהדרך. זכרו, חשיבה חיובית אינה רק פילוסופיה אלא כלי מעשי שאפשר ללמוד ולפתח. אם תשקיעו בטיפוח הגישה החיובית תגלו במהרה כי היא משפיעה על כל תחומי חייכם – העסקיים וכן גם האישיים.

אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן