מתחילים לאכול פירות וירקות ב-5 צבעים

האם ידעתם שרק אחוז קטן מהתפקיד של המזון שאנחנו מכניסים לגופינו הוא לספק אנרגיה…

* קרדיט תמונות: בית הספר להומואופתיה ותזונה על שם חיים רוזנטל

אומנם החשיבות של האנרגיה היא עצומה משום שהיא הדלק שמעניק לנו כוח לכל הפעולות: מהליכה ועד פעילות גופנית, כולל דיבור וחשיבה… אך בעצם התפקיד העיקרי של התזונה הוא אספקת חומרי גלם לבניית תאים חדשים. הגוף שלנו הוא מעין אתר בנייה הזקוק לחומרי גלם, ומדובר בכ- 300,000 חומרים זעירים – ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ועוד, שהם ה'פועלים' הקטנים שמתחזקים את הגוף שלנו.

באופן טבעי ותקין, מדי יום המון תאים בגופינו מתים ולכן בכל בוקר, האדם קם עם 100 טריליון 'חוסרים' שעליו למלא במהירות, ואת זה אנחנו עושים באמצעות השתייה והאכילה שבונים את התאים החדשים.

אם באופן קבוע לא ניתן לגוף חומרי גלם איכותיים לבניית התאים, אז קרוב לוודאי שזרימת הדם תשתבש, חילוף החומרים יהיה איטי ועוד בעיות כאלו ואחרות. כתוצאה מכך הגוף שלנו יהיה מתוח ועצבני, אנחנו נחווה קושי בריכוז, נטייה לכעסים, חרדות  עייפות, אמוציונליות ועוד.

ובהחלט אפשר למנוע זאת!

אני אגלה לכם סוד פשוט כיצד להבריא את הגוף ולאפשר לו תפקוד אופטימלי. את הסוד הזה גיליתי בהסמכה שלי כ-"יועצת תזונה לחיים בריאים". מאז אותו שיעור אני מקפידה מאוד על כך, התוצאות הן מדהימות ולכן אני ממליצה גם לכם לעשות את המאמץ –

בכל ארוחה הקפידו על מינון של 3/4 ירקות ופירות או לחילופין ש-3/4 מהמזון היומי שלכם יורכב מירקות ופירות בחמישה צבעים (10 פירות וירקות ביום מכל 5 הצבעים):

וזה התפקיד של כל צבע:

משפחת הסגולים: משפחת נוגדי החמצון, אנטי-אייג'ינג של הטבע. שומרים שהגוף יתפקד באופן אופטימלי גם במרחק הזמן.

משפחת הירוקים: מנקים ומחזקים, מסייעים בפינוי רעלים מהגוף, משפרים את זרימת הדם, מחזקים את העצמות ואת רקמות החיבור ועוד תפקידים רבים. למשל, הסלרי מכיל צורן שהוא מינרל חשוב לבריאות העצמות.

משפחת האדומים: מסייעים למערכת הדם ומגבירים נוגדי חמצון, תומכים בתפקוד תקין של כלי הדם והלב, כמו גם בזרימת דם. מונעים ורידים בולטים, עקצוצים וגם בעיות ראייה.

משפחת הלבנים: עשירים במינרל הגופרית, נחשבים לקיסרים של עולם הפירות והירקות – מסייעים לתפקוד מערכת החיסון, פינוי רעלים ועוד. בין השאר, השום והבצל מכילים סולפורידים-גופרתיים המאפשרים פעילות אנטי ויראלית ואנטי חיידקית, ומונעים פטריות וטפילים. הכרובית והכרוב – מכילים ויטמין C וסידן.

משפחת הכתומים: קבוצת נוגדי חמצון, מכילים בטא קרוטן וגם ויטמין A החשוב לתפקוד הפרוסטטה ולתפקוד הראייה.

המאמץ לשמירה על כלל ה-3/4 פירות וירקות ישתלם לכם מאוד. תזונה מאוזנת יכולה לשפר את מצב הרוח ואת התחושה הכללית של הבריאות. תזונה נכונה יכולה לסייע בשמירה על הבריאות, בשיפור תפקוד הגוף והמוח, ובמניעת מחלות. בכללותו, האוכל הוא מרכיב חיוני לכל היבט של הבריאות הגופנית והנפשית שלנו.


אולי יעניין אותך

הצטרפות לקהילה לזוז על החיים

רוצה להיות חלק מקהילת "לזוז על החיים" ולקבל עדכונים ראשונים על טיפים, תובנות והשראה איך לחיות את החיים הטובים ביותר? מלאו את הפרטים והצטרפו לניוזלטר שלנו.

* בדיוק כמוכם לא אוהבים ספאם – מבטיחים לעדכן רק בדברים מעניינים
ברוכים הבאים לבלוג שלי, נקודת מפגש שבה אני משתפת אתכם במסע שלי בעולמות התזונה הבריאות הפיתוח האישי והיזמות.
כאן אני משתפת בתובנות ובידע שרכשתי דרך מסעי האישי, מתוך לימודים מגוונים בתחומים רבים, ומתוך נקודות חשובות שלמדתי ממגוון ספרים שקראתי.
חשוב לציין שהתוכן בבלוג זה אינו מהווה המלצה לשימוש אישי. כל אדם הוא ייחודי ומה שמתאים לי אינו בהכרח יתאים לכולם.
לכן כל קורא מוזמן להתייחס לתוכן באחריות ובהתאמה אישית , להיוועץ במומחים בתחום הרלוונטי לפני שימוש או יישום של כל רעיון או טיפ.
דילוג לתוכן